Öt tavaszi zöldség a gyermekek étrendjében

2012.05.16. 21:49 - AnitUp

A gyermekek fejlődéshez, növekedéshez elengedhetetlenül szükségesek a zöldségfélékben található tápanyagok; a rostok pedig az egészséges emésztést segítik elő. Öt remek tavaszi zöldséget mutatunk be, amelyekből finom ételeket készíthetünk a kicsiknek.

Magyar terméket vásároljunk import vagy primőr zöldségfélék helyett, akkor, amikor az már szabadföldön is megterem nálunk. Legjobb a saját termesztésű zöldségféle lenne, de csak kevés családnak adatik meg, hogy abból főzhessen. Ezért, ha csak tehetjük, biopiacról vagy ellenőrzött forrásból vásároljunk. Mielőtt felhasználjuk a zöldségeket, alaposan mossuk meg őket folyó vízzel. Ne áztassuk, mert úgy a vízben oldódó vitaminokból veszítenek.

Zöldborsó:

zoldborso_babazo.jpg

 

Gazdag káliumban és növényi rostokban. A legtöbbször főzelékként, levesbetétként találkozunk a zöldborsóval. Párolt, vízben főtt zöldborsóból pürét is passzírozzunk, krémlevesnek vagy bébiételnek. Önmagában kicsit sűrű, tapadós, ezért sárgarépával, burgonyával, vagy az életkornak megfelelő más zöldségfélével együtt készítsük el.

Tipp:

Amikor már húst is ehet a baba, az átpasszírozott püréhez keverjük a botmixerrel vagy turmixszal pépesített párolt csirkemellet. Ne sózzuk, ne fűszerezzük, sem a húst, sem a zöldborsót, pároláskor sem! A zöldborsó önmagában sűrít, további sűrítés nem kell.

Brokkoli:

A karfiol rokona, ám kevésbé puffasztó. B1, B2, B3 tartalmáról ismert, de folsavban és béta-karotinban is gazdag zöldségféle. A 6., 7. hónaptól vezethetjük be az étrendbe. Készíthetünk belőle levest, főzeléket, és párolva húsok mellé kiváló köret.

Tipp:

Egy kisebb brokkoli rózsát alaposan megmosunk és feldarabolunk. Egy kis szem megtisztított, megmosott és darabokra vágott burgonyával feltesszük főni annyi vízben, amennyi éppen ellepi. Amikor megpuhult, az egészet még melegen villával összetörjük. Nem kel sózni, vagy, ha igen, csak egy csipetnyi sót tegyünk bele. Párolt húsból készült húspürével együtt adhatjuk a kicsinek.

Karalábé:

Egy éves kortól óvatosan el lehet kezdeni a karalábé bevezetését. A legtöbb gyerek önmagában nem szereti a karalábét, érdemes egy kevés burgonyával vagy más, számára már fogyasztható zöldséggel keverni, hogy úgy szokja meg az ízét.

Tipp:

Egy kevés (5 dkg) csirkemellet pároljunk meg vízzel, sózás és fűszerzés nélkül. Pároljuk meg egy karalábé negyedét, vízzel, zsiradék, fűszer és só nélkül. Cukrot se tegyünk hozzá! Amikor megfőtt a karalábé és a husi, botmixerrel vagy turmixgéppel pépesítsük.

Sárgarépa:

6-7 hónapos kortól fogyaszthatnak a babák sárgarépát. Ha nem ízlik a picinek, ne erőltessük. Próbáljuk meg olyan gyümölccsel együtt adni neki, amelyet már ismer és szeret, és ha úgy sem fogadja el, akkor várjunk a sárgarépa bevezetésével.

Tipp:

Egy kisebb szabadföldön termett bébirépát alaposan megtisztítunk, lekaparjuk a külső rétegét, megmossuk, és feldaraboljuk. Kevéske vízzel fedő alatt megpároljuk. Egy kiskanál bébitápszerrel besűrítjük, felforraljuk és villával összetörjük.

Spenót (paraj):

Hetente csak egyszer ajánlatos spenótot főzni a kicsiknek, mivel oxálsavat tartalmaznak a levelek. 8-9 hónapos kortól vezethető be a szilárd táplálékok közé.

Tipp:

10-15 parajlevelet megmosunk, lecsöpögtetünk és egészen apró darabokra vágunk. Kevés vízzel, csipetnyi sóval feltesszük főni. Egy fél szelet vizes zsömle belsejét is belefőzzük, nagyon finom lesz együtt, és táplálóbb. Amikor megfőtt, egy kiskanál bébi tápszerrel besűrítjük, botmixerrel pépesítjük, majd felforraljuk. Csak csecsemőknek kell mixelni, nagyobb gyerekeknek nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://babazo.blog.hu/api/trackback/id/tr254521093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.